Finally.....

Äntligen e den här *beep* helgen äntligen slut.
Varit utan assistent nu fredagkväll, hela lördagen & hela söndagen.
Eller den enda ordinarie assistent jag har ha varit in här punkt-insatser dvs.
2 gånger om dagen, lördagen & söndagen & även punktinsats på fredag kväll.

Imorgon e d inskolning på förmiddagen me en jag mer eller mindre "tvingas" ta in som ordinarie,
för att semester-perioden ska ha en sportslig chans att kunna funka överhuvudtaget.
Helen går nämligen på semester den 3:e Juli & som läget e nu så ligger jag MINST 1 ordinarie & (helst) 2 vikarier kort.
Å om den här som jag nu tvingas ta in som ordinarie trots att jag egentligen vill ha henne som vikarie, tackar Nej till tjänsten som ordinarie så känns d som jag verkligen sitter i deep shit om jag inte redan gör d sedan innan.
Anledningen till att den här personen kan tänkas att tacka Nej till tjänsten e att både jag & Helen vet sen hon den här personen va här på intervju att hon sökte mest tjänsten för att få komma ut lite som omväxling att sitta hemma hela tiden,för hon gjorde klart för oss direkt att d inte va för pengarna utan att hon hade så hon klarade sig gott & väl.  
Dvs. d va ett vikariat hon sökte.
 
Jag har visserligen hemtjänst som backup alla vardagar, men anledningen till att d känns som jag sitter i deep shit om jag inte hinner lösa detta innan Helens semester. E att pga. jag haft hemtjänst så många år innan jag fick PA så vet jag vilket strul d jämt va på sommaren me allergier, killar & framförallt okunnig personal vilket gjorde att jag ramlat flera gånger när jag hade hemtjänst så tillslut slutade jag ta hjälp av andra än dom som va van vid mig. Å detta strul va
NÄR JAG STOD ME PÅ DERAS LISTA ATT GÅ TILL. Då lär d ju definitivt INTE bli lättare/bättre nu när jag inte står me alla gånger utan bara dom gånger jag e utan assistent av den ena eller andra anledningen.  
Så me d här Facitet i hand känns INTE hemtjänst som en trygghet.

Ska bli underbart att Mona kommer upp på Onsdag så jag får lite uppbackning så jag kan köra 3 intervjuer direkt efter varandra.Intervjuer 3 timmar på raken e tufft så jag lär va helt slut i huvet antingen på onsdag kväll eller på torsdag eller så e jag helt slut både onsdag kväll & på torsdagen. D lär visa sig. Men d skulle va en TOTAL OMÖJLIGHET att göra en sån sak utan Mona. För jag & Helen ha inte den tekniken som krävs för en sån sak vilket gör att jag & Helen skulle bara gå varandra på nerverna om vi försökte oss på en sån sak & inte ge den andra stöd & energi som jag känner att jag & Mona gör vid ett sånt tillfälle.

Hm nu vart detta långt så lär väl få sota för att jag suttit för länge vid datorn &
skrivit detta i form av intensivare värkattacker men men den smällen får jag ta.

Kommentarer
Postat av: mica

så trevligt att läsa här ÄNTLIGEN=) hoppas de håller i sig nu =P

hoppas även att de löser sig me vikarier å ordinarie

ha en bra dag nu kramis //mica=)=)

2009-06-22 @ 09:20:49
URL: http://micamarica.blogg.se/
Postat av: Cilla

håller tummarna för du får in assistenter annars får cilla komma upp till dej:=))

va rädd om dej gumman kram

2009-06-23 @ 16:37:44
URL: http://cecilialantz.wordpress.com
Postat av: mica

EEEELIIIIIIIIIIIIIN=)=)

2009-07-08 @ 17:08:55
URL: http://micamarica.blogg.se/
Postat av: mica

GHAAAAA

2009-07-08 @ 18:11:07
URL: http://micamarica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0