Jaha

så ligger man här å känner sig som den mest uuusla "vännen" som finns,fast d me all rätt att jag känner så iofs.


en "vän" ringde å va ledsen & rädd tidigare ikväll. Hon ha stelopererat sig för nån månad sen å kan inte göra speciellt mycke sen operationen så läkaren ha bland annat skrivit ut ett intyg så hon ska få städhjälp av en firma pga. hon har astma å inte klarar av att bo i damm, men hennes pappa som tydligen bor bara några hus bort från henne, kör bara bort städfirman hela tiden så hon ha inte fått städat ordentligt på flera månader.

Hon berättade även att han misshandlat henne en gång nu när hon lyckats fara & handla trots värken sen operationen & skulle gå hem igen till sin lägenhet.


Men nu till varför jag känner mig som en sååå usel "vän". :(

Jag visste inte va jag skulle säga eller göra för att stötta henne å hon kom hela,hela tiden tillbaka till att hon pga. operationen inte kan städa själv å att hon inte fått städat på flera månader & att hon verkligen mådde jätte jätte dåligt pga. allting å hade gått ner ännu mer i vikt pga. hur hon mådde. osv.
Å pga. jag inte visste va jag skulle säga eller göra för att kunna stötta upp så kände jag bara att jag helst av allt ville avsluta samtalet & lägga på,
trots att jag verkligen märkte hur rädd, ledsen & förstörd hon va.

Så som den
 uuusla vän jag va så skyllde jag på att jag började få för ont för att prata, trots att jag bara hade börjat få känningar av ryggen å garanterat hade klarat av att prata MINST 20 min till, istället för att finnas där för henne nu när hon behövde d.  

Å  d värsta me d hela e att jag kom på mig själv & vet att jag skulle ha gjort totalt annorlunda om d hade varit en närmare vän till mig, vilket inte d här e eller va :(

För hade nån närmare vän ringt till mig så hade jag ställt upp tills jag verkligen inte kunde röra mig en millimeter pga. smärta.

Men även om hon inte e nån nära "vän" så ringde hon ju just mig å behövde stöd å tröst å sen skyller jag på värk & bara avslutar samtalet & lägger på efter 1 timmes samtal eller va d nu blev vi pratade. :( 

Så uslare vän än mig får man leta efter, så har full förståelse om d e nån som inte längre vill vara min vän efter att ha läst detta inlägg.


Kommentarer
Postat av: mica

DU Ä INGEN USEL VÄN GLÖM DÄ SÄJ ALDRIG SÅ IGEN MÅNGA HADE GJORT SAMMA SOM DIG MÅNGA GGR SÅ KAN DE TRYCKE NER EN SJÄLV MER ÄN VA MAN GÖR NYTTA SÅ SLUTA SÄJ ATT DU Ä EN USEL VÄN FÖR DE Ä DU INTE Å JA DE BLEV STORA BOKSTÄVER NU FÖR ATT DU SKA DE ATT JA REAGERAR PÅ DE DU SÄJER OM USEL VÄN DU PRATADE JU I EN TIMME ME HENNE Å DE Ä DE INTE ALLA SOM GÖR . SLUT

2009-10-15 @ 13:07:02
URL: http://micamarica.blogg.se/
Postat av: mica

såå fint du har fått de här =)=)

2009-10-18 @ 19:05:08
URL: http://micamarica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0